SPRAWDŹ

ul. mjr Hubala 19,
45-266 Opole

+48 77 4421429
pp54@pp54.eu

| |

Dzień dobry. W tym tygodniu pozostajemy jeszcze w tematyce wielkanocnej. Jako podsumowanie polecam odtworzenie dzieciom filmu, jest w nim mowa również o Światowym Dniu Świadomości Autyzmu, który obchodzony był niedawno:

Na końcu filmu podana jest propozycja pracy plastycznej, którą warto wykonać razem z dziećmi.

Quiz podsumowujący wiedzę na temat Wielkanocy

  • W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?
  • Jak nazywają się udekorowane jajka wielkanocne?
  • Jak inaczej nazywamy Lany Poniedziałek?
  • Jakie produkty wkładamy do koszyczka ze święconką?
  • Dlaczego mówimy, że Święta Wielkanocne to czas radości?

 

Liczymy pisanki – zabawa dydaktyczna

Przygotowujemy dla dzieci 10 liczmanów (mogą być w kształcie pisanek) oraz kartoniki z cyferkami 1 – 8. Dzieci wykonują działania na liczmanach, a otrzymany wynik podpisują odpowiednią cyferką.

  • Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
  • Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i dołożył jeszcze 3 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
  • Mama pomalowała 2 pisanki, tata pomalował też 2 pisanki, a ich synek jeszcze jedną. Ile pisanek pomalowała rodzina?
  • W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł kotek i strącił koszyk, a 4 jajka się potłukły. Ile jajek zostało w koszyku?

 

Jajko na łyżce  - zabawa ruchowa z elementami równowagi

Przygotowujemy dzieciom tor przeszkód z dostępnych w domu przedmiotów. Dziecko otrzymuje łyżkę oraz jajko (najlepiej ugotowane na twardo). Zadaniem dziecka jest pokonanie toru nie upuszczając jajka oraz nie pomagając sobie drugą ręką. Tor przeszkód można modyfikować zgodnie z umiejętnościami dziecka.

Ozdabiamy mazurek – rytmiczne powtarzanki

Przygotowujemy drobne elementy (np.. klocki, kredki itp.) w powtarzających się kolorach. W pierwszej wersji zabawy układamy wybrany rytm, który dzieci powtarzają do wspólnie ustalonego momentu np. żółty czerwony niebieski/ zielony zielony czerwony/ biały niebieski niebieski żółty itp. Na dalszym etapie możemy poprosić, aby dzieci same wymyślały własne rytmy i je kontynuowały.

Ćwiczenia słuchu fonematycznego

Podajemy dzieciom słowa związane z Wielkanocą. Prosimy o podział na sylaby i podanie ilości sylab. Dzieci młodsze wyznaczają pierwszą i ostatnią głoskę (co słyszy na początku, co słyszy na końcu), dzieci starsze dzielą całe słowo na głoski. Słowa do wykorzystania:

PALMA, JAJKO, BARANEK, MAZUREK, PISANKA, ZAJĄC.

 

Zajączki – zabawa paluszkowa

Dzieci naśladują słowa wierszyka, za każdym razem chowając kolejny palec. Na koniec zaplatają palce obu dłoni i lekko kołyszą splecionymi dłońmi. W trakcie można prosić, aby dzieci podawały aktualny wynik (jako urozmaicenie mogą podawać go w j. angielskim).

Zajączki

Małgorzata Barańska

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy jeden się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy dwa się schowają , ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy trzy się schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

W kolejnych plikach znajdziecie Państwo dodatkowe karty pracy do wydruku oraz pdf ze wspominaną w filmie książeczką, do której czytania gorąco zachęcam.

pisanka 1

pisanka2

 

porównywanie zbiorów   wzór

Kosmita - (pobierz)

 

 

| |

KARTY PRACY WIELKANOC

| |