SPRAWDŹ

ul. mjr Hubala 19,
45-266 Opole

+48 77 4421429
pp54@pp54.eu

ĆWICZENIA  ROZWIJAJĄCE  PERCEPCJĘ  WZROKOWĄ.

ĆWICZENIE 1 i 2.- STAŁOŚĆ  SPOSTRZEGANIA: STAŁOŚĆ  WIELKOŚCI- PORÓWNYWANIE  WIELKOŚCI  POZORNEJ  Z  RZECZYWISTĄ

,,Teraz zabawimy się w zgadywanie, co jest większe, a co jest mniejsze. Popatrz na dwa górne rysunki. Co to za zwierzęta? Oczywiście – mysz i koń . Na rysunku  są one podobnej wielkości, prawda? Ale które z tych zwierząt jest naprawdę większe? Obrysuj czerwoną kredką konia, a mysz zieloną kredką’’.

,,Popatrz teraz na następne rysunki. Obrysuj czerwoną kredką  to, co jest w rzeczywistości znacznie większe, a zieloną to , co jest znacznie mniejsze.’’ Dla pozostałych par rysunków instrukcja jest taka sama.

ĆWICZENIE 3.- RYSOWANIE  LINII  PROSTYCH  BEZ  OGRANICZENIA  POLA

,,Na tym rysunku jest czterech chłopców. Popatrz na pierwszego chłopca. Czy jest dobrze narysowany? A teraz popatrz na drugiego chłopca. O czymś  tu zapomniano . Prawda ?. Tak , masz rację – zapomniano o narysowaniu rąk. Pokaż palcem, gdzie powinny być jeszcze dorysowane linie. Dorysuj ręce tak, żeby drugi chłopiec wyglądał tak samo jak pierwszy. A teraz dorysyj to, co brakuje dwu pozostałym chłopcom.’’

ĆWICZENIE 4.- STAŁOŚĆ  SPOSTRZEGANIA : STAŁOŚĆ  KSZTAŁTU – PORÓWNYWANIE  TRZECH WIELKOŚCI  TAKIEJ  SAMEJ  FIGURY.

,,Popatrz ,mamy tu kwadrat. A tu pod liniami jest dużo innych kwadratów. Niektóre mają wielkość taką samą jak  kwadrat nad liniami , niektóre są duże , a niektóre są małe . Pokoloruj  czerwoną kredką kwadrat narysowany u góry kartki , a potem pokoloruj wszystkie kwadraty takiej samej wielkości , które uda ci się znależć tutaj’’.

 

ĆWICZENIA  ROZWIJAJĄCE  PERCEPCJĘ  WZROKOWĄ.

ĆWICZENIE  1 i 2 .- stymulacja prawej i lewej półkuli  mózgu.

Dorysuj wzory,naśladując podaną sekwencję. Rysuj wzory rozpoczynając pracę od strony  lewej.

ĆWICZENIE 3.- spostrzeganie figury i tła: uzupełnianie figur.

Zabawimy się teraz w uzupełnianie rysunków. W  lewym górnym rogu kartki narysowany jest mały latawiec. Popatrz na rysunek obok tego latawca. Latawcowi  brakuje jednej  linii. Dorysuj tę brakującą linię. Dorysuj ją tak, żeby ten latawiec wyglądał tak samo jak latawiec w ramce.

A teraz dorysuj wszystkim innym latawcom na tej kartce brakujące linie, aby wyglądały one tak samo jak latawiec u góry kartki.

ĆWICZENIE 4.-  spostrzeganie figury i tła: uzupełnianie figur.

Na rysunku po lewej stronie jest duży latawiec. Po prawej stronie też jest latawiec, ale brakuje mu kilku linii. Dorysuj brakujące linie, aby obydwa latawce były takie same. Jeden z nich pokoloruj.